Kampania NFZ: Hokeiści Pasów lubią się dzielić

    26.10.2012
    Kampania NFZ: Hokeiści Pasów lubią się dzielić
    Małopolski Oddział Narodowego Funduszu Zdrowia ruszył dziś z kampanią społeczną "Lubię się dzielić", która ma na celu m.in. zwiększenie świadomości społecznej w zakresie wiedzy o transplantacji jako metodzie leczenie niewydolności nerek. Twarzami kampanii zostali m.in. hokeiści Comarch Cracovii!

    „LUBIĘ SIĘ DZIELIĆ" - kampania na rzecz promowania dawstwa nerek

    Akcja jest odpowiedzią na apele organizacji wspierających pacjentów z niewydolnością nerek i ekspertów w dziedzinie transplantologii. W Polsce 1570 osób ze schyłkową niewydolnością nerek czeka na przeszczep. Kampania Małopolskiego Oddziału NFZ ma pomóc w rozpowszechnieniu informacji o transplantacji jako metodzie leczenia i przyczynić się do zwiększenia liczby przeszczepów rodzinnych w Małopolsce.

    IDENTYFIKACJA PROBLEMU:

    W Polsce 1570 osób ze schyłkową niewydolnością nerek czeka na przeszczep.

    Wszczepienie zdrowej nerki oznacza dla nich powrót do sprawności fizycznej i aktywności zawodowej. Udana transplantacja nerki jest - zdaniem specjalistów - najlepszą i najtańszą formą leczenia nerkozastępczego dla chorego z nieodwracalną niewydolnością nerek. Niestety, mimo że liczba osób oczekujących na przeszczep rośnie, nie zwiększa się liczba dawców. W Polsce wciąż zbyt mało mówi się o przeszczepie jako metodzie leczenia, bardzo rzadko wykonywane są pobrania od dawców żywych. Tymczasem oddanie zdrowej nerki nie stwarza ryzyka dla donatora. Szereg szczegółowych badań chroni dawcę i biorcę minimalizując niebezpieczeństwo, a korzyści dla biorcy przeszczepu rodzinnego są ogromne, dlatego na świecie tak popularne jest dawstwo od osób spokrewnionych z chorym.

    DG

    CRACOVIA TO RÓWNIEŻ